שלושה ילדים מאחור

דיון מתוך פורום  "בטרם" - לבטיחות ילדים

18/01/2013 | 10:58 | מאת: ריקי

שלום יש לנו מזדה לנטיס מודל 2002 עם כרית אוויר מקדימה כנראה ללא אפשרות נטרול. רציתי לדעת איך אפשר להושיב שלושה ילדים מאחורה ברכב. יש לנו סלקל של מקסי קוזי סיטי, בוסטר גב ובוסטר ללא גב. הילדים: תינוק בן יומו, ילדה בת 6.5 ו4.5. בנוסף, רציתי לדעת אם מקסי קוזי סיטי בטוח בלי הבסיס. תודה

לקריאה נוספת והעמקה

ריקי שלום רב, המלצת ארגון 'בטרם' היא להסיע ילדים כשהם יושבים במושב האחורי ברכב עד גיל 13, זהו המקום הבטוח ביותר עבורם- זאת מכיוון שמרבית תאונות הרכב מערבות בצורה כלשהי את חזית הרכב. לכן, כאשר ילדים יושבים במושב האחורי, אנו מרחיקים אותם מאזור הסכנה (עדיפות למרכז המושב האחורי). בנוסף, המלצה זו רלוונטית גם אם כרית האוויר הקדמית פעילה וזאת משום שהיא מותאמת להגנה על מבוגרים ועלולה לפגוע בילדים. כפי שענינו בפוסט הקודם, ארגון 'בטרם' אינו ממליץ על מושב מסוג כזה או אחר. לארץ מיובאים הן מושבי בטיחות מתוצרת אירופה והן כאלו מתוצרת ארה"ב, לא ניתן להשוות ביניהם כיוון שהתקנים ומבחני הבדיקה הינם שונים בין המדינות. כל מושב שקיבל תקן, בין אם אמריקאי בין אם אירופאי – עמד במבחני ריסוק והינו טוב ובטיחותי לשימוש. במידה ולא ניתן לנטרל את כרית האויר הקדמית, אין אפשרות להושיב מקדימה ילד היושב במושב בטיחות (וסלקל)

28/01/2013 | 11:16 | מאת: דני

כלומר אם אין ברירה וברכב המשפחתי לא נכנסים 3 התקני בטיחות שונים ביחד, ניתן להעביר סל קל או כיסא בטיחות קדימה בניטרול כרית האוויר?

מנהל פורום "בטרם" - לבטיחות ילדים