גוש כחול-שחור - האם ייתכן טחור?

דיון מתוך פורום  כירורגיה קולורקטלית ופרוקטולוגיה

19/04/2008 | 14:37 | מאת: איריס

ד"ר זמורה שלום רב, אתמול בבוקר קמתי עם כאב חד באזור פי הטבעת. חשבתי שזו פשוט עקיצה... אך במישוש הרגשתי גוש חיצוני קשה למדי. במראה ראיתי שאכן מדובר בגוש בקוטר של כ-8-10 מ"מ בסמוך לפי הטבעת וצבעו - כחול-שחור (כמו שטף דם). אין דימום וגם לא עצירות. לעומת זאת יש לי אלרגיה עונתית ובשבועות האחרונים אני לא מפסיקה להתעטש ומרגישה שהאיזור מתאמץ. בינתיים עשיתי אמבטית קלי וכן, אני מורחת משחה לטוסיק של וולדה לתינוק. אציין כי לפני שנתיים וחצי ילדתי וממש אחרי הלידה סבלתי מטחורים כואבים ומדממים כ-3 שבועות, אך הם היו הרגישו רכים יותר והיו אדומים ומדממים. האם מדובר בטחורים או שתיתכן תופעה אחרת? האם עליי בהכרח להיבדק? אם כן, האם דחוף?היות והיום ערב פסח, אני מעדיפה להמתין לאחר החג, מה גם שהכאב הוא סה"כ נסבל). אודה על תשובה מהירה, חג שמח.

לקריאה נוספת והעמקה
20/04/2008 | 18:23 | מאת: כריש

נשמע כי מהלחץ לאחרונה באזור פי הטבעת יצא לך טחור. אותו גוש כחול-שחור שאת מתארת הוא קריש דם שנמצא בחלל הטחור. בעקרון אפשר לנקז את המקום ביום הראשון של היווצרות קריש הדם אך גם ללא טיפול קריש הדם יתמוסס לבד ויבריא תוך 7-12 יום. מקווה שעזרתי. חג שמח.

21/04/2008 | 22:18 | מאת: ד"ר עודד זמורה

איריס שלום, הכריש אכן כריש ובעקרון תשובתו נכונה. תאורך מחשיד לטחור חיצוני טרומבוטי (ז"א שנוצר בו קריש דם), ועם סבלנות והקפדה על ריכוך יציאות זה לרוב נספג בהדרגה בטווח ממוצע של כשבועיים. אמבטיות ומשחות מקומיות שונות יכולות להקל על סבלך. אם אין הטבה ניכרת בטווח הזמן שצויין כדאי לפנות לכירורג קולורקטאלי / פרוקטולוג לבדיקה והכוונת הטיפול.

מנהל פורום כירורגיה קולורקטלית ופרוקטולוגיה