סרטן מעי הגס

דיון מתוך פורום  כירורגיה קולורקטלית ופרוקטולוגיה

14/06/2007 | 13:45 | מאת: ch694

צוהריים טובים , אני בת 22 , בריאה בד"כ , לא לוקחת תרופות , צמחונית ,... ובקשר ליציאה - ימים יש לי יציאה רכה -דקים וקצרים , וימים יציאה שבהתחלה קשה ואחי כך רכה , ולפעמים סובלת מעצירות לכמה ימים ולפעמים משלשולים ... עשיתי לפני חודש בדיקת דם סמוי בצואה – באופן פרטי במכון מור , והתוצאה היתה חיובית והיתה המלצה שעלי לפנות בהקדם עם תוצאות הבדיקה לרופא משפחה ולבצע בדיקת קולונסקופיה . וגם כן עשיתי אותה בדיקה במרפאה לפני שבוע וחצי והיתה התוצאה חיובית .ממה זה יכול לנבוע ? ואם לא עושה את הבדיקה הזאתי יהיה סכנה לחיי ? האם בגיל 22 יתכן גידולים במעי ? ושאלה אחרונה חביבה : מהם התסמונים לסרטן המעי הגס ? אני ממש מפחדת מבדיקת זו ומתוצאותה ולכן העדפתי שלא אלך לרופא ולא לבצע קולונוסקופיה .אני יודעת שאולי יהי ... ואולי יהי ... הערה קטנה : יש לי שני דודים וסבתא ( מצד האב ) שסבלו מסרטן במעי הגס - נתגלה איצלם בשלב מאוחר והם נפטרו אחרי כך בחודשים-שלושה . וגם כן אמי עברה ניתוח - היה לה גידול על הכליה , אחותי עברה כריטת הרחם והשניה כריטת שד ,... סיפור בהסטוריה לא נפסק מגידולים שונים במשפחתי תודה ויום טוב

לקריאה נוספת והעמקה
17/06/2007 | 17:29 | מאת: ד"ר עודד זמורה

הסיכוי לסרטן המעי הגס בגיל 22 קטן מאד, ורוב הסיכויים שאינך סובלת מגידול כזה, ותוצאת הדם הסמוי נובעת מסיבות אחרות כגון המזון שאכלת. יחד עם זאת, ישנם מקרים מאד נדירים, ואיני רואה טעם לבצע בדיקה כגון דם סמוי, שהיא בדיקה לגילוי מוקדם של סרטן המעי הגס, ואחר כך להתעלם מהתשובות. ממליץ מאד בכל זאת לבצע את הקולונוסקופיה, ולאחר שתדעי שהתשובה תקינה נוכל כולנו לישון יותר טוב בלילה.

17/06/2007 | 23:05 | מאת: חוה

תוכלי להקל על עצמך ולבצע פרטי או במכון מור דרך הכללית את הוירטואלית. מעין סיטי של המעי וכל חלל הבטן אבל לא מעיקה ולא מפחידה ולא כואבת, קצרה ובהכרה מלאה ואף מזהה גושים בגודל של 0ץ4 מ"מ ובוחנת את האברים האחרים גם. רק אם ימצאו ממצא רציני בבדיקה זו - תיאלצי לעשות קולונוסקופיה לקחת דוגמה לבדיקה. תנסי קודם את הוירטואלית - שהיא ממש קלה. עלה לי 900 שקל וקיבלתי החזר -כחצי מהסכום , לפני 4 שנים. בהצלחה.

מנהל פורום כירורגיה קולורקטלית ופרוקטולוגיה