ליריקה -תופעות לוואי

דיון מתוך פורום  תמיכה לסובלים מכאב כרוני

08/07/2008 | 12:14 | מאת: חיה

אני לוקחת ליריקה 150 מ"ג , עכשיו התחלתי ,ואני מרגישה בבוקר המון סחרוחרות , אבל אחרי שעתיים בערך זה עובר , אני מרגישה גם עייפות , האם תופעה זו נעלמת אם הזמן והבנתי שליריקה גם מוסיפה תיאבון , האם גם תופעת לוואי זו חולפת ? תודנ , על התשובה חיה

לקריאה נוספת והעמקה
08/07/2008 | 12:19 | מאת:

שלום רב, ממה שידוע לי, בדרך כלל תופעות כמו סחרחורות ועייפות חולפות כאשר הגוף מתרגל לתרופה. לגבי תופעת הלוואי של הגברת התיאבון - אינני חושבת שתופעה זו חולפת. זכרי גם שלוקח זמן עד שהתרופה מתחילה להשפיע. בהצלחה, מנדי

11/07/2008 | 08:30 | מאת: דליה

זהירות מתופעות הלוואי הם יותר הרסניות ואשר מועילות לחולים חומר למחשבה

11/07/2008 | 11:52 | מאת: דניאלה

דליה ואחרים שלום, כמובן שזכותו של כל אדם לחשוב כרצונו, עם זאת הייתי נזהרת מלזרוק לחלל אמירות שמייצגות רק צידו אחד של המטבע, שהינן מגמתיות ואפילו יכולות להיות פוגעות בהיותן מייצגות חצאי אמיתות. כמובן שלכל טיפול או תרופה תיתכנה תופעות לוואי, ואין אדם שפוי והגיוני שלפני שנוטל טיפול חדש אינו מברר או מודע לסיכונים הסבירים העומדים בפניו, עם זאת יש לשקול את התמורות והיתרונות שהתרופה נותנת לך למרות התופעות האפשריות שתגרמנה, לעומת אי נטילתה כלל. האם לאדם הסובל מסכרת או מחלת לב או יתר לחץ דם הזקוק לתרופות כדי לאזן מחלות אלו ואשר התרופות כרוכות בתופעות כאלו ואחרות, נחשוב לאמר לו- אל תיטול את התרופות החשובות הללו כי אולי הן גורמות לך גם לבעיות כאלו או אחרות?! מדוע כאשר זה נוגע לכאב למשל, אנו נוטים לבטל את הסבל כה מהר, וברגע שמופיעות תופעות לוואי, הכאב והסבל מצדיק הכל?! איני אומרת שיש לסבול כל תופעה שהיא, וכמובן שיש לשקול כל דבר לגופו, אך גם יש לשקול את התועלת של התרופה, כי אם היא מקלה כאב, מחזירה תפקוד, והמחיר הוא סביר, אז בינינו, לפעמים קצת עייפות או בצקת או עצירות עדיפים על כאבי תופת ואי תפקוד, ואל תתנו שאף אחד יאמר לכם אחרת או יפחיד אותכם בכך שבגלל תופעת לוואי כזו או אחרת תרופה שסייעה לכם יש להפסיקה. כולנו עושים כל החיים שיקולי בעד ונגד, גם בנטילת תרופות צריך להחליט האם אני זקוק לתרופה? האם היא מועילה לי? ואם כן, לפעמים צריך להתפשר,וכל אחד לעצמו יחליט האם תופעות הלוואי אכן הרסניות עבורו או זניחות.