דלקת פרקים

דיון מתוך פורום  תמיכה לסובלים מכאב כרוני

05/11/2007 | 01:00 | מאת: ליאור

היי אני בן 23 ואני סובל מדלקת פרקים מגיל 19 שהתחילה בתקופת השירות הצבאי וכתוצאה מכך שיחררו אותי. תבעתי את משרד הבטחון בעזרת עו"ד אבל לא הכירו בי וגם לא התייחסתי לזה ברצינות ואני לא חושב שעשיתי את הכל כדי שזה יצליח משום שחשבתי שהמחלה תעבור אבל היא רק החמירה במהלך ה-4 שנים וכעת אני חש את התיסכול ואני רוצה לחדש את התביעה. אני ישמח לתגובות ממי שנתקל במצב של דלקת פרקים בתקופת הצבא או ממי שחושב שהוא יכול לעזור במשהו. דרך אגב אני חדש באתר וראיתי את מנדי פעם ראשונה ביום שישי בכנס ועכשיו במקרה ראיתי שהיא מנהלת את הפורום, כל הכבוד תמשיכי כך !!!

לקריאה נוספת והעמקה
05/11/2007 | 10:26 | מאת: דניאלה

ליאור שלום רב, אני מצטערת לשמוע כי אתה סובל מבעיות דלקת פרקים, ואני מקווה כי תמצא דרך להשיג מזור והקלה. אומנם יש היום תרופות טובות ויעילות בדלקות פרקים, אך חלקן בעלות תופעות לא מבוטלות, ואולי אם באמת קיימת החמרה כדאי לך לבדוק במקביל לטיפול הרפואי גם נתיבים אחרים אשר פעמים משיגים הצלחות דווקא בתחומים הללו, כמו הומאופתיה וכד'. אחרי שסטינו קמעה, לעיניין הצבא, ברור לי הרצון הן כאשר יש החמרה לנסות "לראות קדימה" וללכת על תביעה בתקווה להשיג משהו שאולי יעזור בעתיד, וכן הצורך הטיבעי לנסות למצוא אשם בלמה זה קרה לי, אדם בריא, ולפתע בצבא, מתפרצת המחלה וכל החיים מישתנים. נכון, תמיד אפשר לנסות, ולא אני זאת שארפה את ידייך, אך חשוב לדעת לקראת מה הולכים כדי להכיר את רמת הציפייה, ואולי פחות להיפגע מהמלקות שעשויים לקבל בדרך. השאלה היא לא האם זה קרה במהלך הצבא, אלא האם זה קרה בגלל הצבא, וכאן יש לך בעיה גדולה יותר להוכיח זאת, ביחוד שחלק גדול מדלקות הפרקים עוד יש להם רקע גנטי, זה הגיל בו הן מתפרצות והמהלך- שונה ממילא מאדם לאדם. ובדרך כלל המוסדות לא נוטים להיות קלים, גם כשהמיקרה הוא יחסית ברור, אז כשיש פרצה או מיקרה "אפור" או אפילו במיקרה שלך יתכן שאין כלל קשר וזה נסיבתי בלבד, למרות שתמיד אפשר לאמר שבגלל הלחץ זה התפרץ, אבל אני בספק אם זה יספיק. בכל אופן, לנסות אפשר, אין מה להפסיד, כל עוד מוכנים למאבק, ולספיגה שבדרך, אז שיהיה בהצלחה, ומקווה שלא הרפיתי את ידיך, אבל שאלת... דניאלה

11/11/2007 | 12:19 | מאת:

שלום רב לך ליאור, מדברייך אני מבינה שלקחת חלק בכנס ביום שישי שעבר ואני ממש שמחה על כך! וכעת לנושא עצמו שמתחלק לדעתי לשני חלקים - 1. האם אתה כיום מקבל טיפול רפואי הולם לדלקת הפרקים שלך, בעיקר מאז ההחמרה? והאם יש מקור כמו קופת חולים שממן את הטיפולים? 2. העניין של קבלת אחוזי נכות- אין ספק שפנייה לקבלת הכרה ממשהב"ט/ביטוח לאומי צריכה להישאר בגבולות הטעם הטוב ולא כדאי, לטובת החולה עצמו, שזה יהפוך למאבק המרכזי של החיים ולמאבק עקרוני. מצד שני, הבה לא נשלה את עצמנו - כשמחלה מתחילה להתדרדר תחושת חוסר אונים ופחד מהעתיד מתחיל לבצבץ ואז לפתע המלחמה שוויתרת עליה בזמנו מול משהב"ט מקבלת משמעות שונה ומפחידה שכן גם קופת חולים יכולה לעשות בעיות עם זו בעיה שהתפרצה בצבא. אתה לא יכול להישאר ללא מקור הממן את הטיפולים וכמובן צריך גם לקחת בחשבון עניינים כגון יכולת להשתכר וכו'. מה גם שתנאי הטיפול הרפואי והתגמולים הם משמעותיים לאורך זמן ו"שווים" יותר במשרד הביטחון. הרושם שלי הוא שהפחד שלך הוא מפני הישארות ללא כל גוף ממן ועל כן, כל עוד יש לך את הכוחות לכך וכל עוד אתה מוצא סיבה נוספת שבגלל שווה לקום בבוקר, מעבר למלחמה מול הגורמים הרלוונטיים, כדאי להגיש בקשה להחמרה. בעצם, אם אין לך כל הכרה, אתה לא יכול להגיש על החמרה אלא יכול לפתוח את כל ההליך מחדש. כפי שדניאלה אמרה, המלחמות הללו מתישות וצריך להיכנס למאבק בידיעה שזה יכול להיות מאוד לא פשוט - כך, מקסימום תהיה מופתע לטובה. אני באופן אישי לא ממליצה לפנות לאחד מעורכי-הדין ה"כרישים" המוכרים כי הם נוטים לקחת המון כסף ישר עם פתיחת התיק והרבה פעמים, בגלל שיש להם מלא מקרים, אתה בסך הכל עוד מספר תיק. לעומת זאת, עורך דין עם ניסיון בתחום אך אשר לא דורש סכום ראשוני אלא הולך על אחוזים, זו דרך עדיפה - אך כמובן שזו דעתי בלבד. מאוד קשה לדעת מתי צריך להילחם מול הגורמים הללו ומתי לאו - הנה, אתה בעברך לא התעקשת כי זה מה שהתאים לך בשלב הזה אך כעת, אתה פוחד לאור ההחמרה במצב. כמובן שהכי חשוב, עוד לפני המאבק המשפטי, לקבל טיפול שיצמצם את הנזק ובתקווה ישפר את המצב. יש ראומטולוגים מצוינים בארץ שיכולים וודאי להקל עלייך. כפי שדניאלה ציינה, חלק מהטיפולים שאמורים להקל על דלקות פרקים יכולים גם לגרום לתופעות לוואי קשות - לשם כך חשוב להתייעץ עם מומחה למחלות פרקים שיכול לסייע לך בקבלת החלטות לגבי הטיפול הרפואי והוא יוכל לתת לך תמונת מצב ברורה ככל שניתן. הרבה, הרבה הצלחה עם קבלת הטיפול הטוב ביותר שאתה יכול לקבל ואנחנו פה בשבילך!