כאב בבוהן

דיון מתוך פורום  תמיכה לסובלים מכאב כרוני

03/04/2007 | 18:41 | מאת: הדס

שמי הדס, בת 31 מפ"ת, ילדתי לפני חודש ואני מניקה, אני סובלת כבר 4 שנים מהתקפי כאב נוראיים בבוהן רגלי הימנית. הכאב הוא פנימי, ולעיתים אני נאלצת לדרוך על הבוהן עם עקב רגל שמאל. קשה לי לתאר את הכאב אבל זה משהו בין הרגשה של כוויה לחשמול. תדירות הכאב משתנה מאוד - הכאב הוא של שניות אחדות ולא רצוף, והוא יכול להופיע כמה פעמים ביום, או פעם בשבוע/שבועיים, ביום או באמצע הלילה. הכאב, מן הסתם, מאוד מבהיל אותי וגורם לי לחום בכל הגוף ולדופק מהיר. בדיקות דם שביצעתי שללו את מחלת גאוט (שגדון). וצילום שעשיתי לא הראה שום גורם לכאב. התקפי הכאב כבר בלתי נסבלים. אני ובעלי הגענו למסקנה חד משמעית שהכאב מופיע אחרי שאני אוכלת מאכל המכיל שומן רווי, מאכלים מטוגנים, שמן קוקוס וכו'. בקיצור אני משתדלת להמנע ממאכלים אלו כמה שיותר ובאמת זה מפחית בצורה משמעותית את תדירות הכאב. רציתי לעשות בדיקה מעמיקה (מיפוי עצמות, סיטי לבוהן) אבל כיוון שאני מניקה, האורטופד לא ממליץ לי לעשותה. מה עושים?

לקריאה נוספת והעמקה
04/04/2007 | 20:04 | מאת: אורחת

מבחינה רפלקסולוגית אזור הבוהן מייצג את חניכיים, אף, צוואר, מפרק לסת. בדקי האם יש לך בעיות באזור הזה. אולי דלקת מעל שן שעברה טיפול שורש שמקרינה לחניכיים וללסת. עצם העובדה שתזונה משפיעה על זה מרמז לדעתי על דלקת חיידקית כלשהי.

07/04/2007 | 01:54 | מאת: דניאלה

הדס שלום,אני מבינה את התסכול וההרגשה הנוראית כשכאב חד תופס אותך בפיתאומיות, מצד שני אם מנסים לראות את הצד המלא של הכוס אני מבינה שעל ידי מניפולציה תזונתית הצלחת בעצמך להפחית משמעותית את תדירות ההתקפים, וגם כשהם מופיעים הם חולפים לרוב במהרה. השאלה, מה את באמת מחפשת כעת-אבחנה, הסבר? או ניסיון לעצור/להפחית את ההתקפים שנותרו? כי אם העיניין הוא לחפש אבחנה, ויתכן ודרוש לבצע בדיקות דימות, וכעת את מניקה, אז האם מה שהימתין 4 שנים, לא יכול בשום אופן להמתין עוד מס' חודשים? מצד שני אם העיניין הוא הקלת כאב, אז הייתי פונה למומחה כאב/מרפאת כאב ומתייעצת איתם לגבי הבעייה. יתכן וגם כן יוכלו לייעץ לך לגבי אפשרויות אבחנה מתאימות, הרי לא בהכרח כל מה שבבוהן, אורטופד הוא הכתובת המתאימה תמיד לטיפול או לביצוע אבחנה מבדלת. נכון, צריך לקחת בחשבון, שעקב ההנקה, גם טיפולים תרופתיים עשויים להיות מוגבלים בתקופה הזו, אבל אולי לפחות תשמעי חוות דעת אחרת ותהיי פחות באפלה ואי ודאות ריגשית, וזה לכשעצמו יכול כבר להקל. כל טוב, דניאלה

10/04/2007 | 17:27 | מאת:

שלום רב, זה וודאי מאוד מפחיד אותך במיוחד כשההתקפים קשים ומן הסתם השילוב של ההתרגלות לתינוק והעובדה שאת מן הסתם תשושה מרבית הזמן עלול להחמיר הן את הכאבים וכן את החרדה וכו'. דבר אחד את כבר יודעת - ההתפקים, גם הקשים ביותר, חולפים בשלב כלשהו - אני לא מציינת את זה בשביל לטעון שזה לא משהו רציני או שאת מגזימה - חלילה וחס! אני פשוט מנסה לסייע לך להוריד את רמת הלחץ והחרדה סביב הכאב. אינני רופאה אך ממה שאת מתארת ייתכן שאת סובלת מכאב נוירופטי וישנם כיום תרופות ייחודיות לבעיה זו אשר עוזרים לחלק מן החולים אך כאמור, אני רק משתפת אותך במחשבותיי. בכל אופן, ברמה הפרקטית, אני מסכימה עם דניאלה שכדי לך להגיע למרפאת כאב - ייתכן שהם יוכלו לאבחן אותך וגם לנסות להקל עלייך שזהו וודאי המטרה החשובה מכל. העובדה שאת מניקה בהחלט מגבילה את סוגי הטיפולים שניתן לתת לך אך מומחה טוב לכאב ידע את כל ההגבלות הנובעות ממצב זה. אני ממליצה לך לבקש מן הרופא המטפל הפנייה למרפאת כאב בבית חולים ובמקביל, כדאי לך לקבוע תור עוד לפני שקיבלת את ההתחייבות בגלל רשימות המתנה. מעבר לכל זה, ברגעייך הקשים או בזמנים בהם את צריכה פשוט "להוציא מבפנים" את כל התסכולים/כאבים וכו' את מוזמנת לכתוב פה בפורום ותמיד יהיו אנשים שיקשיבו ויגיבו כי כולנו כאן מבינים מנסיון אישי את קשיי ההתמודדות עם כאבים ומנסים לתמוך אחד בשני... לבינתיים, תחזיקי מעמד ותשקלי פנייה לטיפול במרפאת כאב מנדי

11/04/2007 | 00:59 | מאת: ג'ני

שלום לך, אני מבינה שהכאב שאת מתארת בבוהן, כוונתך לבוהן הגדולה שברגל, שהרי ברגל כולן "בהונות" ובטעות כולם מכנים אותן אצבעות ולא היא. ברגליים - הכל בהונות. אבל אני מניחה שהמדובר בבוהן הגדולה, שברפלקסולוגיה היא מייצגת את הראש דווקא ולכן חשוב לדעת באיזה צד של הבוהן המדובר. אני לא אבוא להסביר לך כאן על האבחון כי לא כאן המקום. מה שאני יכולה להציע, זה מספר דברים. א. יתכן שזה נובע (ושוב, חשוב לדעת באיזה חלק של הבוהן המדובר) מעמוד השדרה העליון המתחבר לראש ב. יתכן שאולי יש התחלה של "דרבן" ואז יכולה להיות השלכה לבוהן. ג. יש אפשרות לשכך כאבים גם בעזרת מגנט לריפוי ד. יתכן שבמקום נוצר סטגנציה של זרימת הדם וזה גורם לכאבים, אך זה זמני ויעבור. ה. יתכן שזה נובע מכאב בגלל לחץ מסויים שיכול לגרום במשך הזמן ליבלת מקומית ושוב, הסיבות רבות אך יש לבדוק פיזית את המקום כי לא תמיד יש תשובה חד משמעית גם לרפואה הקונבנציונלית. תוכלי לכתוב לי ל- [email protected] בהצלחה!