עמותות למאבק בכאב

דיון מתוך פורום  תמיכה לסובלים מכאב כרוני

03/12/2006 | 15:16 | מאת: שלי

נכנסתי לאתר העמותה הישראלית למאבק בכאב, בראשות מנדי, ושמחתי לגלות שיש עמותה כזו! מנדי, האם תרומה לעמותה מוכרת לפי סעיף 46 לתקנות מס הכנסה? והאם ידוע לך על ארגון כלשהו, בארץ או בעולם, שנאבק בכאב באופן כללי יותר, לא רק כאב כרוני, אלא ייסורים באשר הם, מכל סוג ואצל כל יצור חי ומרגיש?

לקריאה נוספת והעמקה
03/12/2006 | 16:42 | מאת:

שלום שלי, העמותה למאבק בכאב מייצגת את חולי הכאב בארץ וכמו עמותה זו, יש עמותות בכל מדינה ואני מתפקדת כנשיאה של ה EUROEPAN PAIN NETWORK שמאגדת בתוכה את כל ארגוני הכאב באירופה מנקודת המבט של החולים. אנו פועלים להכרה בכאב כרוני כמחלה בפני עצמה ועוד דברים רבים. לשאלתך על עמותה הדואגת לכל הייסורים בין אם זה בעלי חיים או אנשים - ממה שידוע לי זה לא קיים אך בעצם, זה למעשה התפקיד של ארגוני זכויות אדם וארגוני זכויות בעלי חיים. בתוך עולם הכאב יש עמותות שנלחמות עבור חולים סופניים - נלחמים לטיפול פליאטיבי הטוב ביותר, יש עמותות הסרטן, איידס וכן הלאה. כטבעו של העולם המודרני, כל דבר נכנס לקטגוריה. עצם זה שהעמותה למאבק בכאב נלחמת עבור חולי כאב מכל סיבה שהיא, הינה תפיסה חדשנית שמאגדת קבוצת אנשים לא על בסיס מחלת רקע וכו' אלא ע"י המכנה המשותף של כאב. לשאלתך לגבי תרומות- ראשית כל תודה רבה. אנו ברגע זה עוד לא בקטגוריה של מוסד ציבורי שהוא מה שמספק את הפטור של 46 א' ועל כן לתרומות פרטיות אנו לא יכולים לספק עדיין פטור ממס אך אנו בתהליך של קבלת האישור. אנו כמובן עמותה רשומה אשר מנהלת את ספריה בצורה תקינה ופועלת לפי הוראת הרשם וכו'. האם עניתי על שאלותייך? כל טוב!

03/12/2006 | 20:45 | מאת: פשוט אני

שוב שלום שלי, לגבי מה ששאלת, אם אני מבינה נכון, את מכוונת שוב למשהו מסוג המתת חסד או משהו דומה. ישנה בארץ עמותת לילך (אני מקוה שאני לא טועה בשם). זו עמותה שהקימה מיכל מודעי, אשתו של השר מודעי ז"ל (מקוה שוב, שאני לא עושה בלגן, ווזו אכן היא שהקימה). מטרת העמותה - להבטיח מוות בכבוד למי שנגזר דינו למות במחלה סופנית. אחת הפעולות הראשוניות שהם התחילו לשווק ולהבטיח שיקרו היא הכנה של צוואה בוידאו כשהאדם עודנו בהכרה מלאה, ויכול לדבר ולומר את רצונו. בצוואה הוא מסביר מה הוא מבקש שיהיה הטיפול בו - כמה, איך ועד כמה להאריך/לא להאריך את חייו, לחבר/לא לחבר למכשירים, כן/לא החייאה וכו'. הם גם הצליחו להגיע למצב שהצוואה הזו מוכרת ומכובדת בארץ במוסדות רפואיים, ובזכותה גם עבר בארץ לא מזמן החוק המאפשר אי-הארכת חיים באמצעות מכשירים לחולים במחלות סופניות. עדיין אין כאן חוק המתת חסד, אבל כבר יש עורכי דין שמסייעים לאנשים שמבקשים זאת לנסוע לבלגיה או הולנד ולבצע שם את המתת החסד, שם זה מותר על פי חוק. מקוה שהועלתי. אני