כאבים בפרקים לאחר טיפולים
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
לד"ר בן ברוך שלום ! התגלה אצלי סרטן שד בחודש ספטמבר , נותחתי חלקי / כימוטרפי / אמורה להתחיל הקרנות בנוסף סובלת בדלקת פרקים מזה שנה , סיימתי טיפול כימוטרפי ( 6 ) ומעומדת להקרנות שאלתי היא : האם כאבי פרקים אמורים להיות חזקים לתקופה ממושכת מסיום הטיפול ? כמה זמן מסיום הטיפול הכימוטרפי צריך לחכות לטיפול בהקרנות ? עבר כבר יותר מחודש ועדין לא התחלתי טיפול קרינתי מכיון שהמכשיר בבי"ח לא עבד תקלה טכנית , האם זה מזיק ? בנוסף התגלו אצלי בכל מיני מקומות בגוף גושים קטנים , פניתי לכירוג והוא טוען שזה גושים שומנים שהגוף מייצר , שאלתי האם כדאי לבדוק את הבעיה בעזרת ביופסיה מקומית לגוש או לסמוך על דעתו ? בעקבות מה שעברתי אני מאוד מוטרדת. תודה ומקווה לתשובה .
כאבי פרקים יכולים להיות עקב הטיפול שקיבלת (טקסול או טקסוטר), ו/או דלקת הפרקים ממנה את סובלת, קשה לענות כמה זמן הם ימשכו, אם הם רק עקב הטיפול בדרך כלל יש שיפור אחרי מספר חודשים. כדאי להתחיל טיפול קרינתי4 עד 8 שבועות מסיום הכימוטרפיה, מרווח רב מעלה במקצת את הסיכוי להשנות מקומית. לגבי הגושים התת עוריים, אין ביכולתי לעזור לך ללא בדיקה