לד"ר בן ברוך- שאלה דחופה- כאבים בירך שמאל
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום זקוקה לתשובה דחופה בדצמבר סיימתי את ההקרנות אני כעת שנה לאחר הגילוי וסיימתי כבר בדצמבר כאמור את כל התהליך בחודש נובמבר -במהלך ההקרנות היו לי כאבים בגב ואז עשו לי מיפוי עצמות- לא נתגלה אז ממצא מחשיד בחודש וחצי האחרונים יש לי כאבים עמומים כאלה בירך שמאל אני לחוצה כיוון שזה נמשך שאלתי היא- האם עליי לעשות מיפוי עצמות שוב? האם להסתפק בצילום? האם יש סכנה במיפוי עצמות תכוף כ"כ שוב לאחר פחות מחצי שנה מבחינת החומר במחדירים לפני המיפוי וכו? מה דעתך? מה עליי לעשות? תודה ענת
ראשית כדאי להבדק על ידי הרופא שלך. הרופא גם יכול להעריך את מידת הסיכון לחזרת המחלה לפי הנתונים ההתחלתיים של הגידול. מידת עומק הברור תלויה בין היתר גם במידת הסיכוי להשנות. איני מבצעת את אותו ברור אצל אישה עם גידול קטן ללא גרורות לבלוטות (שם הסיכוי להשנות נמוך) ואצל אישה עם גידול גדול וערוב בלוטות נרחב (אצלה הסיכוי להשנות גבוה יותר). אפשר להתחיל בצילום, אם כי זו אינה בדיקה מספקת לגרורות בעצמות, ניתן לבצע שוב מיפוי או CT או MRI או PET, שוב הכל בתלות במידת החשד ומידת הסיכוי להשנות. מה מתאים לבצע אצלך? ובכן אין בידי נתונים מספקים, פני לרופא שלך או ליעוץ נוסף עם כל הפרטים לגבי הגידול הראשוני והטיפול אותו קיבלת.