שד חם ואדום - שנה וחצי אחרי למפקטומי
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, לפני שנה וחצי עברתי למפקטומי בשד (השני, אחרי שהמחלה חזרה). לפני יומיים השד נהיה מאד אדום וחם. האם מישהו מהרופאים יכול להסביר לי מה יכולה להיות הסיבה לכך והאם מדובר בתופעה מוכרת ? תודה.
התופעה אינה כה נדירה. ייתכן שנותר צבר נוזלים בחלל הלמפקטומיה, ומתפתחת בו דלקת. ייתכן, שההפרעה בניקוז הלמפה מן השד (כמו מן היד) הופכת אותו רגיש יותר לזיהום החודר דרך פצע בעור או דרך הפטמה. ייתכן גם שילוב שתי התופעות. רצוי אולטראסאונד +/- דגימת הנוזל לתרבית וטיפול אנטיביוטי. אם זה לא חולף תוך כ - 10 ימים, יש לשקול ביופסיה של העור באיזור האודם. דר' חיים גוטמן כירורג אונקולוגי