לאונקולוגיות - בדיקת אונקוטייפ
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
ד"ר בן ברוך וד"ר לאופר, מהי בדיקת אונקוטייפ? למי היא מועילה? מי מבצע אותה בישראל? איפה אפשר לקרוא עליה עוד?
אונקוטייפ היא בדיקה המיועדת לבדוק סיכוי השנות בקבוצה מאד מוגדרת של חולות: חולות עם גידול בגודל של פחות מ 5 ס"מ, ללא ערוב של בלוטות לימפה על ידי גידול, עם רצפטורים חיוביים לאאסטרוגן, ושאצלן השאלה היא האם טיפול הורמונלי הוא מספק או שיש צורך גם בטיפול כימי. הבדיקה מבוצעת על רקמת הגידול שנמצאת במכון הפתולוגי. זו בדיקה שמבוצעת על ידי חברה בארצות הברית. בארץ מתקשרים לחברת אונקוטסט טבע, הם דואגים לכל הסידורים. זו בדיקה בתשלום, אם כי יש אולי החזרים חלקיים מחלק מהביטוחים. מצורף קישור http://www.genomichealth.com/oncotype/about/pat.aspx