שחלות וטומקספין
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, לפני כחצי שנה עברתי ניתוח כריתה חלקית של השד טופלתי בסדרה של הקרנות ולאחר הניתוח התחלתי בטיפול בטומקספן. אני שוקלת לבצע ניתוח מניעתי להוצאת שחלות. שאלתי האם לאחר ניתוח הוצאת השחלות תשונה גם תרופת הטומקספין לתרופה אחרת. תודה יונית
יונית מדוע את שוקלת הוצאת השחלות? מה גילך? האם עברת בדיקה גנטית? יש המון שאלות. חשוב להבין היטב את התועלת והנזק בהוצאת השחלות. לגבי הטאמוקסיפן- גם כן חסר לי מידע, בדרך כלל, לרוב, ממשיכים בתרופה גם אחרי הוצאת השחלות כדי לחסום השפעת אסטרוגנים שנוצרים מחוץ לשחלות.
מהו לדעתך הנזק שבהוצאת שחלות מניעתית (מלבד הסיכונים המובנים של ניתוח, הרדמה וכו') לנשים אחרי גיל הפוריות?