דחיפות הטיפול לאחר הניתוח
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
ברשותכם, רציתי לשאול מדוע לא עורכים באופן מיידי , לאחר ניתוח הסרת גידול של קרצינומה חודרנית (ניתוח חלקית. ללא בלוטות לימפה נגועות,) טיפולים בהקדם דחיפותי ממעלה ראשונה, בהתחשב בעובדה שאולי עברו למחזור הדם תאים מהסוג הלא רצוי. מהו הזמן ההכרחי שצריך להמתין להחלמת הניתוח לפני תחילת טיפולי. הקרנות/כימותרפיה ומהו זמן אונקולוגי שמקובל לפעול לפיו. תודה מראש. אנג'לה
אנג'לה יקרה, אין יתרון לטיפול מידי (תוך מספר ימים מהניתוח) לעומת טיפול תוך מספר שבועות. נהוג להתחיל טיפול כימי תוך 3-6 שבועות מהניתוח, עדיף מוקדם מאשר מאוחר. לטיפול כימי משלים שמותחל יותר מ 3 חודשים אחרי הניתוח תועלת מועטה. בדרך כלל פצע הניתוח החלים תוך 3 שבועות כך שלא צריכה להיות בעיה. באם יש צורך בטיפול כימי משלים נהוג לתת כמוטרפיה קודם ואחריה הקרנות. הבעיה בהשנות סרטן שד היא בהשנות מרוחקת (סיסטמית), ולכן חשוב לתת קודם כל טיפול כימי. נעשו מחקרים שבדקו תזמון של טיפול כימי וקרינתי וזו המלצתם. בברכה ד"ר בן-ברוך