טיפול בפמרה לעומת כימו
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, לאימי סרטן שד עם גרורות בעמוד השדרה. עד כה היא מטופלת בפמרה (מזה כשלושה חודשים). בבדיקה שנערכה כעבור שבועיים, בהתבסס על המרקרים, נראה כי אינה מגיבה לטיפול ההורמונלי, אך הוחלט לנסות חודש נוסף, עקב הזמן הרב הנדרש בכדי לראות שינוי בעצמות. שאלתי היא, במידה וחלילה לא יראה שיפור גם בבדיקה הבאה (שבוע הבא), האם כדאי להתחיל טיפול כימותרפי או שמא כדאי לתת צ'אנס נוסף לטיפול בפמרה (שאינו כרוח בפגיעה באיכות החיים כמו הטיפולים האחרים)?
קשה מאד לתת יעוץ מסוג זה דרך הפורום. ההחלטה באם להמשיך טיפול הורמונלי או לעבור לטיפול כימי תלויה בהרבה מרכיבים רק אחד מהם הוא הסמן. לעיתים בתחילת הטיפול יש דוקא עליה בסמן. באופן כללי, אם אין החמרה בסימפטומים או הופעת גרורות חדשות אני לא נוטה למהר להחליף טיפול.