לדר בן ברוך
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב עברתי נתוח למפקטומי בשד. הגוש היה בגודל 1.5 ס"מ .בבדיקה ההיסטולוגית נמצא שהסרטן בדרגה 3 , עם זאת לא ידוע על גרורות באיברים אחרים.(עברתי אולטרסאונד בטן, מיפוי עצמות, צילום חזה ). לא נמצאו בלוטות לימפה בדגימה. אשמח לקבל הסבר לגבי משמעות הדרגה. תודה
אינני דר' בן ברוך אך שאלתך העברה אלי ואנסה להשיב. דרגה ( grade) מספר שלש מעידה על המראה הסרטני של התאים הממאירים. היא מתבססת על מספר חלוקות התאים, על צורות החלוקה ומדדים נוספים. יש סה"כ שלש דרגות כאלו. העדר בלוטות למפה בתכשיר מקשה מאד על קביעה מדויקת של משמעות ממצאייך, כי מצב הבלוטות (מכילות או לא מכילות גרורות) חשוב מאד לקביעת הסיכון להישנות מחלתך ולקביעת המשטר הטיפולי המומלץ. בנתונים המעטים אותם מסרת אי אפשר לאמר הרבה יותר. דר' חיים גוטמן כירורג אונקולוגי
קיבלת תשובה מלאה מד"ר גוטמן, יש צורך בנתונים נוספים בכדי לפרט יותר לגבי משמעות הממצאים