טומקסיפן ותחלפיו
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, אני אמורה להתחיל לקחת טומקספן לאחר כריתה חלקית בשד כטיפול מנעתי. איזה תופעות יש ללקיחת טומקסיפן. נאמר לי שהוא עלול לעלות את הכולסטרול במיוחד למי שגופו מייצר כולסטרול וכן לעלות את השומנים בדם ובעיות בכבד. אשמח לקבל אינפורמציה כמו כן איזה תרופה יכולה להחליף את הטומקסיפן . תודה ליאורה
אין עדות להפרעה בכולסטרול עם לקיחת טמוקסיפן. תופעות הלואי העיקריות הן גלי חום, לפעמים הפרעות גנקולוגיות - מרביתן לא סימפטמטיות. ניתן לקבל ארימידקס במקום טמוקסיפן, ארימידקס יעילה רק אם את ללא וסת. היא אינה בסל הבריאות לסרטן שד מוקדם אלא אם כן יש לך סיבה ברורוה מדוע אסור לך לקבל טמוקסיפן.