התאמת שיחזור לשד במצבי המורכב
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
עברתי בשנת 1990 כריתה חלקית בצד שמאל והוצאת הבלוטות .השד הוקרן וקיבלתי טיפול כימוטרפי. יחד עם זאת לפני כחודשיים עברתי ניתוח פרסקופיה הוצאת שחלות וחצוצרות. בתקופה זאת אני מועמדת לניתוח לכריתה של אותו שד (שמאל) אמנם הגידול החדש זעיר והוא התגלה רק בממוגרפיה וביופציה . כרגע אני בדילמה, קשה לי להחליט באיזה שיחזור עלי לבחור אם בכלל?. אינני יכולה לבצע שיחזור בטן מאחר ועברתי ניתוח פרסקופיה לפני כחודשים.ושיחזור בעזרת שריר הגב כרוך בהחדרת שתל סיליקון אשר יפריע לגילוי מוקדם בממוגרפיה במידה ויתפתח גידול נוסף. אני כבת 49 אודה לך מאוד אם תקדים תשובתך מאחר ואני צריכה לקבל החלטה בימים אלו. בתודה מראש מרים
למרים שלום, במקרה שלך, לאחר טיפול הקרנתי יש לשחזר בעזרת רקמות עצמוניות בלבד. ניתוח לפרוסקופיה ללא חתך רוחבי בבטן אינו שולל ניתוח שחזור שד בעזרת רקמה ביטנית. שימוש בתותבת מתחת לשריר הגב בשחזור כזה אינו מפריע לגידול מוקדם, זאת שמכיון שהתותבת נמצאת מתחת לשריר ואם יש (חס וחלילה..) חזרה מקומית של סרטן השד היא בד"כ מופיעה בעור או בתת עור חיצונית לתותבת. בהצלחה ד"ר דין עד-אל