כריתת שד מניעתית - בעד ונגד
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
* שים לב! הקובץ שצורף יעלה לאתר רק לאחר אישור מנהל הפורום.
שלום, אני בת 50, חליתי פעמיים בסרטן השד (באותו השד). בפעם השניה (גיל 47) עברתי כריתה שד מלאה וטיפול כימותרפי. רוצה לדעת נימוקים בעד ונגד כריתה מניעתית של השד הבריא. אני נשאית גן סרטן השד. אין היסטוריה משפחתית של סרטן השד.
לקריאה נוספת והעמקה
רינה שלום, כריתת שד מניעתית הינה נושא מורכב ורב היבטים. נכון, קיים סיכוי לחלות בסרטן בשד השני ברם, לדעתי, מעקב מתאים מאפשר גילוי מוקדם, טיפול וסיכוי רב לריפוי. ככלל, איני רואה תועלת בכריתה מניעתית של השד/יים. בברכה,