הסתבכות בעקבות כריתת שד מלאה
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, לפני חודש עברתי ניתוח כריתת שד מלאה ללא בלוטות לימפה (סרטן חוזר לאחר 4 שנים, דרגה 3 , קימת רגישות לאסטרוגן). הכירורג לא הצליח להוציא בניתוח את כל רקמת הגידול, ולמעשה כעת יש לי צלקת ועליה נותרה שכבה של תאים סרטנים - עומק השכבה מספר קטן של סנטימטרים עד שרירי החזה. השד היה נגוע כולו בתאי סרטן. כעת מומלץ לי טיפול משולב כימותרפיה וארימידקס או היפרתרמיה במקום כימותרפיה. האם קימת אפשרות לניתוח נוסף לסילוק שכבת תאי הסרטן שנותרה. אם כן - מה משמעות ביצוע ניתוח שכזה , איך מכסים את האזור בעור ? תודה
לנאווה שלום עקרונית ניתן לנסות להסיר עוד עור נגוע, אם כי ייתכן ששוב לא יושג גבול נקי. את חסר העור ניתן לכסות על ידי פיתוח מתלים מקומיים או שתל עור או מתלה מאיזור אחר. אני חושב שיש מקום לדיון בין הכירורג שלך או כירורג אונקולוגי, כירורג פלסטי, אונקולוג ורדיותרפיסט ע"מ להגיע להחלטה מיטבית. דר' חיים גוטמן