דחוף-שאלה(בת 27)
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
יש לי מספר גושים בשני השדיים שאובחנו כ-פיברואדנומה.אני במעקב ולפני כמה שנים עברתי גם ניתוח להוצאת אחד הגידולים. קראתי באינטרנט שיש סיכוי של 50% שפיברואדנומה מסתיר מתחתיו או בתוכו גידול סרטני. האם זה נכון?? כרגע יש לי מספר גושים והגדול מבינהם הוא 17 מ"מ.בינתיים לא אמרו לי לעשות ניתוח.האם יש לי סיכוי לחלות בסרטן השד??האם כשאהיה בהריון יכולים להיות לי בעיות??? בבקשה תענו לי אני כבר משתגעת. תודה, לי
שלום לי, לפיברואדנומות אין שום פוטנציאל להפוך לגידולים ממאירים. בנשים צעירות אפשר בהחלט לעקוב אחרי פיברואדנומות. מקובל להמליץ להוציא אותן רק כשהן גדלות מעבר ל 2-2.5 ס"מ. כדי לאבחן בוודאות שאלה אכן פיברואדנומות צריך לבצע אולטרסאונד, לפעמים גם ביופסית מחט. חשוב להישאר במעקב, להיבדק באופן מסודר, ולשאול את הרופא המטפל את כל השאלות שמטרידות אותך. אין שום בעייה להרות ולהניק עם פיברואדנומות.