שאלה
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום! אני בחורה בת 23. בשנה האחרונה אני סובלת מכאבים עזים שבאים והולכים (כמעט כל יום)באזור החזה בצד שמאל. לעתים אני חשה דקירות בשד ולעתים כאבים בבית השחי שמקרינים לשד. ביקרתי אצל רופא משפחה ואף סיפרתי לו שלפני 15 שנה אבי חלה בסרטן השד (כיום הסרטן חזר עם גרורות,אך זה קרה לאחר ביקורי אצל אותו רופא). אותו רופא התיחס אלי דיי בזלזול, טען שבגילי אין לי ממה לחשוש ואמר: "לפעמים יש כאבים בגוף". זו התשובה שקיבלתי ואתה נשלחתי הביתה. שאלתי היא האם עלי להסתפק בתשובה זו? האם נהוג לפטור אנשים צעירים כמותי בתשובה מעיין זו? אני שבה ושואלת את עצמי שוב ושוב כיצד מתגלים מקרים של סרטן אצל ילדים אם רופאים לא מיחסים חשיבות לתלונות של אנשים צעירים. נכון, לא אשקר, אכן חששותי הגדולים הם שכאבים אלו מצביעים על מחלת הסרטן, אותו רופא וודאי הבין זאת. האם לפי הכאבים שציינתי וגילי הצעיר יכול אותו רופא לומר בוודאות גמורה שאין זה מראה על סרטן?
סיגל שלום, אין ספק שאינך צריכה להסתפק בתשובה שקיבלת מרופא המשפחה. בכל אופן, על מנת להסיר ספק מומלץ לגשת לכירורג של קופת החולים אליה את שייכת על מנת שיערוך לך בדיקה כמו כן עליך לספר לו על ההיסטוריה המשפחתית. בהצלחה,