שאלה בקשר להקרנות שד
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שאלה לדר' בן דוד. האם יש תופעות לוואי קוסמטיות ארוכות טווח לשד? שמעתי שיכול להיות "עור תפוז"? האם זה בר טיפול? שאלה שניה.. מה ההבדל בין הקרנה לכל השד לבין הקרנה מואצת חלקית לשד? מתי ניתנת כל אחת מהאפשרויות הללו? והאם יש שוני בסיכויים לבעיות קוסמטיות בעתיד? וכן לתופעות לוואי אחרות? תודה.
ורד שלום, הקרינה אינה אמורה לשנות את השד באופן ע4קרוני, לעיתים יש תופעות לוויא התלויות בניתוח שבוצע, במספר ההקרנות, בגילך ובנפח הקרינה. צריך לדבר על זה במקרה ספציפי ואז אפשר להסביר טוב יותר. קרינה חלקית מיועדת לקבוצה מאד ספציפית של נשים עם מאפייני גידולים מסויימים, קטנים מאד, לא אגרסיביים וכדומה. ו-שוב, צריך לדעת בדיוק על מה מדובר... אני מציעה שתיפגשי עם הרופאה המקרינה שלך כדי לקבל עצה והסבר שמתאים לך באופן אישי. בהצלחה! מירב בן דוד