אי צורך בבדיקה גנטית לאישה שחלתה בסרטן שד
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
למה לא צריך בדיקה גנטית לאישה שחלתה בסרטן השד? האם לא חשוב לדעת האם זה גן BRCA 1 או BRCA 2 ?והאם לא חשוב לדעת האם הסיבה גנטית או סביבתית?
דנית שלום, לא כל אישה שחלתה בסרטן שד זקוקה לבדיקה גנטית. הבדיקה מומלצת לאישה עםסיכוי מסויים שהיא אכן נשאית. הסיכוי מחושב במחלקות לגנטיקה והחישוב של הסיכוי מורכב ממספר גורמים שכוללים את המוצא האתני, מספר קרובות המשפחה שסבלו מסרטן שד או שחלות (או סרטן ספציפי אחר), הגיל של החולה או של קרובות המשפחה שחלו וסוג הגידול בשד. אם הסיכוי המחושב שהיא נשאית הוא מאד נמוך (כפי שנמצא אצל מרבית הנשים הלא אשכנזיות) אז אין סיבה לבצע את הבדיקה. בברכה, דר אולשה