האם נדרשת ביופסיה?
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
רופא כירורג איתר גוש בשד. שלח לממוגרפיה ואולטאסאונד. בתוצאות בדיקות אלו לא ראו בכלל גוש. הגוש עדיין קיים וניתן לחוש בו. הרופא שלח לבדיקה ציטולוגית. האם בדיקה זו הכרחית לאור זאת שלא ראו כלום בממוגרפיה ובאולטראונסד? האם זו בדיקה כואבת? עם סיכונים?
אני עשיתי מספר פעמים ביופסיות הביופסיות לא כואבות וללא סיכון כדאי לעשות ביופסיה כדי להיות רגועים
שלום רב. בדיקת FNA נלקחת בדכ מנגע ציסטי ולא ברור מאיזה סוג של גוש התרשם הרופא. ככלל בדיקת ה FNA אינה כואבת אינה מסוכנת וגורמת לאי נוחות מינימלית. לא ברור תחת איזו בדיקת דימות תיעשה הבדיקה עם אין כל ממצא בממוגרפיה והאולטראסאונד. עלייך לברר זאת עם הכירורג שלך. בברכה