היפואקוגני
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
ערב טוב, אני 4 חודשים לאחר למפקטומי עם הקרנה תוך ניתוחית, עם שוליים ובלוטת זקיף נקיים. עשיתי אולטרהסאונד ראשון אחרי הלמפקטומי ונתגלו ליד הצלקת של בלוטת הזקיף 2 מוקדים היפואקוגניים ואני אמורה לעבור ביופסיה. מה זה מוקד היפואקוגני? תודה.
לי שלום. בדיקת אולטרה סאונד מגלה מבנים ברקמה שמחזירים קול בצורה ששונה מהרקמה מסביב, מה שמאפשר אבחון באמצעות מחשיר זה. המושג היפואקוגני מתייחס לתכונה מסויימת של גלי קול כשהם פוגשים עצם מסויים - העצם מחזיר פחות מגלי הקול שפוגשים אותו לעומת הרקמה מסביב. כך אנאקואי - לא מחזיר גלי קול בכלל; איזואקואי - מחזיר גלי קול בד'ומה לרקמה מסביב; היפראקואי - מחזיר יותר גלי קול ממה שמחזירה הרקמה מסביב. קשה לדעת מה המשמעות של הממצא בבית השחי בלי מידע נוסף על העצם שהוא היפואקוגני. להסבר מדוייק על אופי המוקד יש לפנות לרופא שביצע את האולטרהסאונד.