אי נטילת כדורים לאחר סיום הטיפול בסרטן השד
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, לפי 17 שנה חליתי בסרטן השד. הטיפול כלל כריתה חלקית והקרנות שבסיומן נטלתי כדורי טמוקסיפן למשך 5 שנים. שנתיים לאחר מכן, בעקבות טיול בחו"ל, קיבלתי תסחיף ברגל שמאל. הרופא סבר שזה נגרם מהטיסה ולא ייחס בזמנו קשר לכדורים. מאז אני סובלת מידי פעם מנפיחות וכאבים ברגל, אך בדיקות הסונור דופלר תקינות. לפני שלושה חודשים חליתי שוב בסרטן השד (בשד השני, בשלב טרום סרטני). הטיפול כלל שוב כריתה חלקית והקרנות, והומלץ לי שוב לקחת את הכדורים למשך 5 שנים. לאחר שסיפרתי על הבעיות שיש לי ברגליים, הרופאה אמרה שאני לא אקח את הטמוקסיפן בכלל (מאחר וזה מסוכן עבורי). אני חוששת לא לקחת כדורי מניעה בכלל. האם אין סכנה גדולה יותר בזה שאני לא לוקחת את הכדורים? האם יש כדור אחר שמומלץ לקחת? תודה רבה
שלום חנה אם היה לך קריש דם - אסור לך לקבל טמוקסיפן כי קריש חוזר יכול להיות מאד מסוכן. יש כדורים אחרים שאפשר לתת לך והם בסל התרופות - כדאי לדבר עם האונקולוג. בהצלחה