ממוגרפיה או אולטרהסאונד
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
ממוגרפיה כרוכה בקרינה .ממוגרפיה אינה מדוייקת כאשר יש חזה מלא. אולטראסאונד עוזר לקבלת מידע נוסף כאשר לא מצליחים לאבחן בדיוק אפשרות לגושים-סרטן.מדוע לא מעדיפים לבצע רק אולטראסאונד-ללא קרינה ,יותר מהר , יותר מדויק .ואולי יותר זול.
שלום רב. ממוגרפיה כרוכה בכמות קטנה מאד של קרינה אך היא עדיין בדיקת הבחירה לגילוי מוקדם של סרטן שד מגיל 50 ומעלה. גם בין 40-50 יש מקום לבדיקה בנסיבות מסוימות. אולטראסאונד הינה בדיקה זולה וזמינה אך היא תלוית מפעיל באופן מוחלט. רגישות הבדיקה פחותה מזו של ממוגרפיה ואיכותה תלויה במי שביצע את הבדיקה. לכן השילוב האופטימלי לגילוי מוקדם הינו בדיקת רופא, ממוגרפיה ואולטראסאונד. בברכה