טמוקסיפן
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
נטלתי טמוקסיפן במשך 10 חודשים, ןהפסקתי על דעת עצמי בשל תופעות הלוואי. יש לי גם מעט בריחת סידן. האונקוטייפ - 16, שזה אומר 10% סיכון להישנות המחלה עם הטמוקסיפן. רציתי לשאול, האם אני מסכנת את עצמי למרות האונקוטייפ?
את אכן מסכנת את עצמך. כפי שציינת, הציון 16 מתורגם לסכון של 10% להופעת גרורת, אם תקחי 5 שנות טמוקסיפן. הווה אומר - שאם לא תקחי, הסכנה היא גבוהה יורת, ואנחנו מעריכים אותה בסדר גודל של 20%. לא הבהרת מהן תופעות להוואי. אך יש הרבה דרכים להתמודד איתן, כמו להחליף יצרן, כמו לרדת לכדור של 10 מג למשך חודש חודשיים ואחר כך 10מג פעמיים ביום , כמו לקחת תרופות מקלות.דברי עם הרופא שלך, ואל תזלזלי בציון 16