כריתה מניעתית
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
בת 47 נשאית, 5 שנים אחרי הגילוי. עברתי כריתת שד ושחלות, כימו', הקרנות וטיפול הורמונלי. החלטתי לערוך כריתה נוספת מניעתית. כיום די מבולבלת ממחקרים ועמדות שמערערים את חשיבות הניתוח המונע וממליצים על מעקב. אני אישה חזקה ורוצה לעשות את הנכון ביותר. איך להחליט?
שלום רב. שאלתך באמת נוגעת בנושא שאין עליו תמימות דעים. היום הגישה היא להציג לאשה הנשאית את שתי האופציות:1. הגישה המניעתית המיושמת ע"י מעקב קפדני, קליני ובדימות- MRI וממוגרפיה+ US ו-2: הגישה המניעתית ע"י כריתת שחלות וחצוצרות ( בגיל המתאים כמובן) וכריתת שדיים מניעתית עם או ללא שחזור מיידי. שתי הגישות מקטינות את הסיכוי למות מסרטן שד באותה מידה ואין יתרון לאחת על פני השניה. הגישה המניעתית מקטינה משמעותית את הסיכון לחלות בסרטן שד למספר שהוא נמוך מהסיכון של האוכלוסיה הכללית. ההחלטה היא בסופו של דבר של האשה. בברכה.