גוש בשד שמאל כולל הסתיידות
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
בת 51 עברתי ממוגרפיה+US לפני 10 חודשים היה תקין לגמרי. לפני כחודש הרגשתי גוש ,עשו לי ממוגרפיה +US- תברר שיש גוש בגודל 1.8 ס"מ שעה 6 והסתידויות מרובות בקרבתו בשטח של 6/7 ס"מ ברביע תחתון,פנימי וקו מרכזי שמאל. בביופסיה נאמר שהגוש מרקמוinfinit ductal ca + dcis ממאירות בינונית. חשבו לעשות לי ממטום על ההסתיידיות ולבסוף בשל הנרחבות הופנתי ל mri . שאלותי: 1.ההסתידויות נרחבות כפי שכתבתי - זה גורם לדעות שונות- מה מומלץ? כי לא בטוח שזה ממאיר וקשה להוציא דגמה? 2.mri - חשוב זמן מחזור? אשמח לקבל תגובה - תודה מראש
אשמח מאוד לקבל את תגובתה של-ד"ר שני פאלוך-שמעון.
שלום חני, את מדווחת שבביופסיה היה infiltrating ductal carcinoma & DCIS אין צורך להוסיף ממוטומיה. צריך לפנות לכירורג לצורך תכנון לניתוח והכירורג יעבור על הממוגרפיה ומשמעות ההסתיידויות יחד עם הרדיולוג שד. מומלץ לבצע MRI אחרי מחזור. בברכה ד"ר שני פאלוך-שמעון
תודה על התשובה . הבהרה-לגבי ההסתידויות לא ידוע אם הן dcis או ממאירות. לכן הם ממליצים על mri. האם בדרך כלל מבצעים: - כריתה מלאה במקרה הנ"ל (גוש והסתידויות)? - סנדביץ- 1.כימו-2.הוצאת גוש 3.כימו? תודה