השלכות ממוטומיה או למפקטומיה
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
בת 44. לפני שנה באולטראסאונד נמצא מבנה היפו אקוגני לובולרי בגודל 7 מ"מ. עם צורה לא עגולה אלא מחודדת עם שפיצים. לפני כשנה הביופסיה יצאה תקינה עם תשובה של adenosis tumor exstensive וממוגרפיה יצאה תקינה היום לאחר שנה אין שינוי בגודל או בצורה . המומחים שהתייעצתי איתם כיום חלקם אמרו לעשות ממוטומיה וחלקם אמרו להוציא הכל (Lumpectomy /fnl Lt-) בגלל שכל התערבות פולשנית, שאעשה היא בגלל החשש התיאורטי, שהממצא ממאיר אבל בגלל שזהו רק חשש הייתי רוצה לעשות התערבות פולשנית שתותיר אותי עם נזק מינימאלי בגוף . ידוע לי, שכל התערבות פולשנית ברקמת השד יכולה לעורר בעצמה כל מיני מסלולים שייצרו קרקע פורייה להיווצרות תאים סרטניים. למשל: שחיתוך ברקמת השד הורג המון תאים(אפופטוזיס) ובעקבות כך מעורר קסקדה של תהליכים אינפלמטוריים (NF -kappa -B ) וריפוי פצע שיכולה להפך לאינפלמציה כרונית על אש קטנה ברקמה, דבר שעלול לייצר תאים סרטניים. לכן רציתי לשאול: מה יותר עלול לעורר את הקסקדה הזו ? הממו טומיה או הלמפקטומיה / fnl
סמדר שלום התאוריות שציינת- איני יודע על מה הן מתבססות ובוודאי שתשובה מדעית לשאלתך אינה קיימת (לפחות למיטב ידיעתי). הממוטומיה היא פעולה קטנה יותר, החסרון הפוטנצאלי הוא שבמידה שאכן יש ממאירות כלשהי- יחייב ניתוח נוסף. בנוסף לכך- ישאיר שארית ממצא שתמיד יעורר שאלות לאורך מעקב. למפקטומיה- ניתוח קטן וכל האמור בו, אך ברוב המקרים יסיים את הפרק הזה- במידה שאין ממאירות. כל השאר לשיקולך