בדיקות CA
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום ! בחודש מאי 2000 עברתי ניתוח להוצאת גידול קטן ללא גרורות בשד ימני. לאחר מכן טופלתי בכיצותרפיה ובהקרנות, ומאז אני בטיפול בטמוקסיפן. להלן תוצאות בדיקות CA שאובחנו אצלי מאז ועד היום. האם העליה ב- CEA וב- CA-15.3 צריכה להדאיג אותי ? מה המשמעות ? תודה א. שם הבדיקה : CA- 15.3 20/05/00 | 35.9 - סרטן שד - לפני הניתוח 20/05/01 | 30.2 04/10/01 | 37.7 17/02/02 | 36.2 07/05/02 | 28 18/12/02 | 35.6 02/03/03 | 40 30/03/03 | 40.8 שם הבדיקה : CA 125 20/05/00 | 9.26 - סרטן שד - לפני הניתוח 20/05/01 | 12.17 04/10/01 | 13.81 17/02/02 | 11.47 07/05/02 | 10.87 18/12/02 | 12.72 30/03/03 | 8.7 שם הבדיקה : CEA 20/05/00 | 1.20 - סרטן שד - לפני הניתוח 20/05/01 | 0.5 04/10/01 | 0.6 17/02/02 | 0.5 07/05/02 | 0.5 18/12/02 | 1.1 30/03/03 | 1.8
אירית שלום, ערכי CA125 וCEA הם בתחום התקין ואינם מדאיגים. ערכי CA15-3 הם מעט מעל התקין אך אין בהם שינוי ברור, רק אם תהיה עליה מתמדת ולא ערכים הנעים סביב 35 (+- 5) יתכן ויש מקום לברור נוסף. יש נשים שאצלן הערך התקין של CA15-3 הוא מעל לנורמה. לכשעצמו זו אינה בעיה. אם הערכים ימשיכו לעלות באופן ברור יש לדון עם הרופא המטפל בברכה ד"ר בן-ברוך