שאלה לרופא הפלסטיקאי-שיחזור שד
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום לך, ברצוני לדעת מה היתרונות והחסרונות של שיטת שיחזור שד באמצעות שריר ושומן מהבטן לעומת שיחזור שד ע"י מילוי בסיליקון. אני בת 41 רזה מאד ואין אפשרות לקחת מהבטן (מה לוקחים שומן? שריר?), ולכן הולכים על מילוי סיליקון ואני מעוניינת לדעת מה בעצם הפסדתי כאשר אפשרות א' נפסלה. תודה על המידע.
ליונית שלום, לשאלתך, לא הפסדת דבר. בעתיד אם תהיה מעונינת אפשר יהיה לעשות גם שחזורים מרקמות בגופך 0שריר מהגב, או רקמה מהבטן ואם השומן לא יספיק להוסיף תותבת. השחזור עם תותבות סילקון הוא הנפוץ ביותר בעולם ומאפשר, ביחוד לנשים רזות ללא טיפול הקרנתי לסרטן השד תוצאה מצויינת בניתוח קצר יחסית המלווה באשפוז קצר (1-3 ימים) והתאוששות מהירה בהרבה מכל הניתוחים האחרים. החסרונות: עמידות נמוכה יותר לזיהומים, הקרנות, תקופת ניפוחים (4-9 שבועות), וצורך בהחלפת התותבת בעתיד הרחוק. לאגודה למלחמה בסרטן חוברת מפורטת על כל השיטות ומומלץ גם לעיין בה. בהצלחה ד"ר דין עד-אל