שאלה לד"ר בן ברוך
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, ברצוני לדעת מה פרושם של בדיקות PT, PTT, INR תודה, לאה
שלום לאה PT - חומר שנמצא בפלסמה של הדם ומהווה צורה לא פעילה של האנזים תרומבין המשתחרר בתהליך של קרישת דם. PTT - הזמן שדרוש לדגימת דם להיקרש לאחר הוספת מזרזי קרישה . בדיקה זו נחוצה לבירור מחסור בגורמי קרישה או לקביעת יעילות גורמי הקרישה. INR - יחידה מוסכמת המודדת למעשה את זמן הפרותרומבין אךיתרונה בכך שהיא מנטרלת את השוני בתוצאה ממעבדה למעבדה בזמני ה - PT ולכן נותנת תוצאה מדויקת יותר. בדיקה זו מבטאת את היחס בין זמן הקרישה בחולה לבין זמן הקרישה הנורמלי. זמן הקרישה אצל חולה יכול להיות מושפע מגורמים אחדים בתוכם תרופות המשנות את הערכים. בברכה, צוות אחת מתשע