שאלה - בדיקת שד ע"י כירוג
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, שמי נטע, בת 32, בריאה באופן כללי, אם לתינוקת. במשפחתי היסטוריה של סרטן שד אצל 2 הסבתות (בגילאי 50+). רופא הנשים הנוכחי שלי לא סבור שיש צורך בהפניה לבדיקות שגרתיות ע"י כירוג. אך לדעתי יש צורך.(רופא נשים שהיה לי עד לפני 5 שנים, שלח אותי כל חצי שנה לבדיקה ע"י כירוג). כמובן שאיני יכולה לפנות לכירוג ללא הפניתו. אך אני מרגישה מאוד לא שקטה. - האם אכן אני בקבוצת סיכון הראויה למעקב מיוחד? - מה המקובל במעקב מסוג זה? - ומה יעלותה של בדיקת אולטראסאונד-שד למעקב זה? תודה וערב נעים, נטע .
שלום נטע, אינך צריכה הפנייה מרופא הנשים לבדיקת שד , בקופות החולים יש מרפאות שד או לחילופין כירורג שד שעושים את בדיקות המעקב בשד , פני לקופת החולים אליה את שייכת ולכי לבדיקה , בדיקת שד ראשונית היא ידנית והרופא על פי החלטתו יפנה אותך לבדיקות המשך אם הוא יחשוב שיש צורך בכך. בהצלחה ובברכה, צוות אחת מתשע