שאלה לאונקולוג
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שאלה לאונקולוג אני במהלך טיפולי כימוAC *4 ואני אחרי הטיפול השני. אני מתוכננת להקרנות אחרי הטיפולים. בבדיקה הגנטית התגלתה המוטציהBRCA2 . אני בת 48 ולי 2 בנות בנות 25 ו21. שאלותי: מה המלצתך היחס המשך הטיפול שלי? והיה אם אחליט לעבור כרחיתה מונעת של השדים האם יש אפשרות של שחזור שד אחרי הקרנות? (עברתי כריתה חלקית) האם ניתן לבצע כריתת שחלות באמצעות לפרסקופ למי שעברה נתוח בטן? מה בקשר לבנותי?
להילי שלום, אין ביכולתי להמליץ לך לגבי המשך טיפול דרך הפורום. באופן כללי ניתן לבצע שיחזור לאחר קרינה, אך אם תעברי כריתת שד יתכן ואינך צריכה קרינה, בררי זאת עם האונקולוג המטפל בהתאם למאפיני הגידול. כריתת שחלות בעזרת לפרסקופיה אפשרית אך לפרקים בעיתית לאחר ניתוח בטן. לגבי בנותיך,עליהן להחליט באם ברצונן יעוץ גנטי, ותוך היעוץ באם ברצונן להבדק, המשך ההמלצות תלוי בכך. בברכה ד"ר בן-ברוך