ניתוח כריתת שחלות
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, חליתי בסרטן בגיל 32 שלושה חודשים לאחר לידת בני השלישי. הגידול היה בגודל של 2 ס"מ ולא נמצאו בניתוח בלוטות נגועות. עברתי כימותרפיה והקרנות. אני נוטלת טמוקסיפן מזה שנה וחצי ומקבלת אחת לשלושה חודשים זולדקס בזריקה. בביקורי האחרון המליץ לי הכירוג לעבור כריתת שחלות בזמן הקרוב. היות ואני רק בת 34 אני מתלבטת בגלל העובדה שאני יודעת שהגוף יעבור תהליך וייכנס לתקופת המעבר. השאלה אילו נזקים יכולים לבוא בעקבות הניתוח והאם יש גם השפעה חיצונית על הגוף בעקבות הניתוח(נזק לעור,למשל) מהם היתרונות והחסרונות של ביצוע הניתוח בגיל צעיר? (יחסית....)
שלום רב השאלה העיקרית היא באם בדקת באם את נשאית של הגנים לסרטן השד והשחלות (BRCA 1-2 ). באם את נשאית של הגנים אז מומלץ לכרות את השחלות, באם את לא מעוניינת יותר בהריונות. ובאם את מעוניינת בהריונות נוספים והאונקולוג מרשה לך להרות, אז מומלץ לכרות את השחלות מייד לאחר גמר הלידות. באם את לא נשאית של הגנים הנ"ל אז אין סיבה לכרות את השחלות. אני תקווה שתשובתי תהייה לך לעזר. בברכה פרופסור אילן כהן