שאלה לדר דין עד אל
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
לדר שלום אני כחצי שנה אחרי כריתה ורוצה לשאול מה זה שחזור DIEP ? מה היתרונות והחסרונות והסכוניים בשחזור זה? ומה זמן ההחלמה ? תודה לך רבקה
לרבקה שלום, ניתוח DIEP הוא ניתוח שחזור שד משומן ועור הבטן. הנתוח ארוך יחסית אך יתרונו בכך שהתחלואה הנלווית של אזור הבטן קטנה וההתאוששות מהירה יותרמניתוח TRAM.ניתוח זה מבוצע על ידי מספר מצוצמצם של מנתחים בארץ וגם בעולם למרות יתרונותיו עדיין לא שכיח ביותר בדרך כלל אפשר להשתחרר הביתה אחרי 4-5 ימים ואפשר לחזור לתפקוד מלא תוך כשלושה שבועות (כמובן משתנה בין חולה לחולה). הסברים יותר מפורטים על צורות שחזור השד אפשר לקרוא בחוברת של האגודה למלחמה בסרטן על שחזורי שד. בהצלחה ד"ר דין עד-אל