מחזור-שאלה לפרופסור אילן כהן
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום אני בת 42, 3 שנים מסיום הטיפולים. לוקחת טמוקסיפן. לפני שנה וחצי הפסקתי את הזולידקס. לקח לו למחזור שנה לחזור(לאחר ששנתיים וחצי של זולידקס) . אבל הפעם השניה היתה רק לאחר 4 חודשים. ועכשו שוב עברו חודשיים ואין מחזור. שאלתי האם זה נורמלי שהמחזור לא סדיר? האם יש דרך להסדיר את זה? תודה
לרונית. הכל תלוי במידת התפקוד של השחלות שלך ועד כמה הן נפגעו עקב הכמוטרפיה. רצוי, לכן, לבצע מעקב הורמונלי ואולטרהסאונד אחר רמתו ההורמונים והמצאות ציסטות בשחלות כי טמוכסיפן יכול לגרום לכך. כמו כן יש לשקול לקחת תכירי פרוגסטרון כל חודש למספר ימים בכדיל לגרום להופעת מחזור כי באם את מייצרת אסטרוגן ורירית החרם לא תיפול פעם בחודש אז עללים להיות לך דמומים חזקים. כמו כן יש לדאוד לאמצעי מניעה. בברכה פרופסור אילן כהן
תודה לך. אני במעקב אצל הרופאה. האם לקיחת פרוגסטון תסדיר את המחזור?