שאלה
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
האם כשיש גוש סרטני בשד מרגישים גם כאב, גם ללא כל מגע, או שרק מרגישים אותו במישוש?
שלום לך, ראשית לגבי כאבים בשד: כאב שד (מסטלגיה mastalgia ) הינם תופעה נפוצה ביותר בשדיים אותה חוות רוב הנשים בשלב כלשהו במהלך חייהן. כאבים בשד מיוחסים לארבע סיבות עיקריות : א.כאבים מחזוריים - כאבים הקשורים לשינויים הורמונליים בגיל הפוריות. הכאבים מורגשים במועד שבין הביוץ לדימום הווסת והם טבעיים לחלוטין. בתקופה זו השדיים כבדים ונפוחים ומאד רגישים. ב.כאבים מתמשכים או בהפסקות לא מחזוריות - מתואר לרוב כתחושת צריבה או התכווצות. ג.כאבים המתמקדים באזור מסוים בשד (פחות שכיח) והם לעתים תוצאה של מכה או פגיעה בשד, ביופסיה קודמת או ניתוח קודם. ד.כאבים כתוצאה מציסטות או גודש שלוחץ על רקמת השד. כפי שאת רואה, כאב בשד לא חייב להצביע על גידול סרטני בשד, מנגד לא כל גידול גורם לכאבים או ניתן למימוש בבדיקה ידנית. באתר של עמותת "אחת מתשע" מוקדש פרק לגורמים אליהם כדאי לשים לב. להלן הקישור לפרק זה: http://www.onein9.org.il/getfile.asp?file=symptoms.doc אני מקווה שמידע זה יעזור, חשוב להדגיש כי שאלתך מאוד כללית ובאם יש לך שאלה ספציפית נשמח להתייחס. בברכה, אנה