טקסול
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלו רב שאלתי מופנת הן לאונקולוגים והן למטופלות . באחד הפורומים צויין שטיפול באברקסן יכול להחליף את הטקסול ויש לו פחות תופעות לואי, האם נתון זה נכון ואם כך מדוע לא מטפלים באברקסן ? האם יש דרך כלשהי , למנוע ו/או להקל על תופעות הלואי של הטקסול ? תודה ורד
אברקסן לא זמין בארץ,
ורד היקרה שלום, שלחתי את שאלתך לאחד היועצים ואני מקווה לתשובה בהקדם. באם טרם קראת, אני ממליצה לך לקרוא את הפרק המוקדש לטקסול באתר של עמותת "אחת מתשע": להלן הקישור: http://www.onein9.org.il/getfile.asp?file=taxol.doc בפרק זה תוכלי למצוא קישור לפרק נוסף של התמודדות עם תופעות הלוואי. אני מקווה שהמידע יעזור לך, בברכה, אנה
שלום ורד אברקסן הוא טקסול שהוכן בצורה שונה מהטקסול הרגיל ונמצא שהו א יותר יעיל בסרטן שד גרורתי מטקסול רגיל וגם גורם לשכיחות נמוכה יותר של תופעות לוואי. רק בימים אלה התרופה נרשמה בארה"ב. אני מניחה שהיא תיכנס לשימוש בישראל בשנים הקרובות אך זה יקח זמן מכיוון שהיא אפילו עדיין לא רשומה. לגבי תופעות לוואי של טקסול - בחלקן ניתן לטפל ובחלק מהמקרים הן מחייבות הפסקת הטיפול. אינני יודעת לאיזה תופעה את מתייחסת. כדאי להתייעץ עם הרופא המטפל. בברכה