גרורות - שאלה לרופא
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, בת 69. לאחר ניתוח כריתת שד לפני 9 שנים ללא טיפול כימי או קרינתי. טמוקסיפן 5 שנים. מצב עכשוי : מרקרים CA15-3; CEA בעליה. קשרית חשודה בדופן החזה הודגמה כלא ממאירה בביופסיה פתוחה. ב- C.T ובמיפוי עצמות חשד לגרורות / שינוי פתולוגי בצלע 10 + בסטרנום. מקבלת כחודש ארימידקס ובונט. האונקולוג ממליץ כרגע שלא לדגום ביופסיה מהצלע / מהסטרנום. להסתפק בטיפול התרופתי ולעקוב אם יהיו שינויים . מה דעתך ? האם עלול להיות מצב שהגרורות אינן רגישות להורמונים? מהו טיפול מומלץ בגרורה שמקורה אינו ידוע ? תודה לך וחג שמח
מסכים עם הרופא שלך ויש סיכוי טוב שתגיב לטיפול אין צורך לדעתי לבירור נוסף
תודה על התייחסותך. אם אתה מתחום הרפואה - ברצוני לשאול "שאלות תם" : ביופסיית הקשרית בדופן החזה באה במטרה לבדוק רצפטורים והר2. מאחר והקשרית אינה ממאירה : א. כיצד ניתן לדעת שלא מדובר בסרטן באיבר אחר בגוף שאינו רגיש בהכרח להורמונים, ו/או בסרטן עצמות (לא כפיזור מישני) ? ב. הטיפול התרופתי בכאב הוא באופטלגין + אינודמד. אטופן 400 לא השפיע. למרות זאת - רמת הכאב גבוהה מאוד. הצעות לטיפול בכאב ? (ברצוני לציין כי הכאב התחיל רק לאחר נטילת הארימידקס. התחיל בגב - ועכשיו "נדד" לאזור מתחת לחזה ). ג. בבדיקות צויין בפירוש חשד לפיזור משני. כעצד ניתן לאשש / לשלול החשד ? תודה מראש