הקדמת גיל המעבר
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
מיה שלום, אני בת 46 נותחתי להוצאת גוש בשד ואני עוברת הקרנה נקודתית מזה כחודש. כחלק מהטיפול קיבלתי תרופות וזריקה להקדמת גיל המעבר ואני חשה גלי חום בתדירות די גבוהה כולל שעות הלילה לעיתים אני צריכה להחליף חולצה באמצע הלילה עקב הזעה. שאלתי: 1.כמה זמן יכולים גלי החום להמשך? 2.מה ניתן לעשות כדי להקל? האם יש טיפול אלטרנטיבי שיכול להקל?? אודה לך על תשובה לשאלותי. חג שמח עדי
שלום עדי, אני מניחה שאת מקבלת זולדקס בשילוב עם תרופה הורמונלית כמו טמוקסיפן או אחרת. כל אחד מהטיפולים גורם להופעת גלי חום הן כתוצאה מהפסקת המחזור והן כתופעת לוואי ספציפית של התרופה. ברוב המקרים התופעה של גלי חום משתפרת עם הזמן, לרוב תוך מספר חודשים. בחלק מהמקרים מדובר בבעיה כרונית קשה. ניתן לטפל בגלי חום ע"י הכללת מרכיבי סויה בתזונה - לא בכמויות מוגזמות, מנה אחת ליום כמו כוס חלב סויה, שניצל סויה, גבינת טופו וכדומה. יש כדורים טבעיים שניתן לקחת כמו NO PAUSE שנמכרים בחלק מבתי המרקחת. אם כל אלה לא עוזרים - יש כדורים שניתן לקחת כמו Megace או Effexor - אותם ניתן לקבל מהאונקולוג שלך - רק עם מרשם. בברכה