שחזור לאחר כריתה דו-צדדית
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
לפני כשנתיים עברתי ניתוח כריתה דו-צדדית + בלוטות בצד אחד. לאחר מכן עשיתי כימוטרפיה והקרנות. הצלקות מהניתוח הן 2 חתכים אלכסוניים ממפתח הלב ועד (כמעט) בתי השחי. לא הושאר העור המקורי של השד. האם יש לי אפשרות לעבור שחזור על ידי שתלי סיליקון עם ניפוח? תודה.
שיחזור שד ע"י מותחן רקמה הינה עדין השיטה השכיחה בעולם לשיחזור השד. הצלחת השיחזור תלויה רבות באיכות הריקמה הרכה והשריר שנישארו על פני בית החזה. הקרנה נחשבת לגורם המוריד את איכות הרקמות הרכות-יחד עם זאת לא הייתי פוסל האפשרות לשיחזור ע"י מותחן ריקמה-כמובן לאחר בדיקתך. מבחינות רבות בשיחזור דו צדדי ניתן להגיע לתוצאה סימטרית ואסטטית אף יותר משיחזור צד אחד.