בדיקת אונקוטייפ
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
לחברה שלי הוצא בניתוח גידול בגודל של כ- 2 ס"מ עם 4 בלוטות נקיות, הרופא הציע לה בדיקת אונקוטייפ - שעולה 4000 דולר, אני מעוניינת לקבל פרוט של הבדיקה הזאת ומה ההשלכות שלה על המשך הטיפול תודה
דליה היקרה שלום, אונקוטייפ היא בדיקה המיועדת לבדוק סיכוי הישנות בקבוצה מאד מוגדרת של חולות: חולות עם גידול בגודל של פחות מ 5 ס"מ, ללא ערוב של בלוטות לימפה על ידי גידול, עם רצפטורים חיוביים לאאסטרוגן, ושאצלן השאלה היא האם טיפול הורמונלי הוא מספק או שיש צורך גם בטיפול כימי. הבדיקה מבוצעת על רקמת הגידול שנמצאת במכון הפתולוגי. זו בדיקה שמבוצעת על ידי חברה בארצות הברית. בארץ מתקשרים לחברת אונקוטסט טבע, הם דואגים לכל הסידורים. תוכלו לקרוא על בדיקה זו בפרק המוקדש לבדיקות ביולוגיות באתר של עמותת "אחת מתשע" http://www.onein9.org.il/getfile.asp?file=biological_1.doc ובסיכום האירוח של דר' ליאור שושן-גוטמן, מנהלת אונקוטסט, בפורום השכן תוכלו לקרוא תשובות לשאלות נפוצות, להלן הקישור לסיכום התשובות לשאלות בנושא: http://forums.nrg.co.il/index.php?show=16952 מצ"ב קישור נוסף: http://www.genomichealth.com/oncotype/about/pat.aspx מקווה שמידע זה יעזור לכן, שבת שלום, אנה