קרצינומה
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
התגלה אצלי cores of invasive duct cacinoma בבדיקת ביופסיה. הגוש בגודל 2 ס"מ. מהם סיכויי ההחלמה? האם סוג זה הוא קטלני ומהיר? האם בניתוח שאעבור זיהוי בלוטת זקיף היא יעילה במקרה כזה ?
לאור שלום- רוב רובם של מקרים של סרטן שד הוא הסוג INFILTRATING DUCTAL - סוג "רגיל" של סרטן שד. הטיפול המקובל לגוש בשד של 2 סמ ללא עדות למחלה אחרת מתחילה עם כריתת הגידול מהשד וביופסיה בלוטה הזקיף בבית השחי. כדי לתת הערכה על סיכויים להחלמה צריך ניתונים מניתוח ועוד ניתונים מהביופסיה: מצב הבלוטה(ות) הזקיף, צביעות שבוצעו על הביופסיה או על הניתוח לחלבונים מסוימים בשם ER, PR, HER2 , וגם התמינות של הגידול שהפטולוג מעריך מרקמה מהניתוח וגם גודל הגידול שנמדוד ע"י הפתולוג אחרי שנכרת. רק אחרי שיש כל הניתונים האלו אפשר להעריך סיכויים להחלמה וגם לדעת איזה טיפולים נוספים מתאימים. המטרה לכל טיפול כאשר יש גוש בשד ללא מחלה אחרת חוץ מאולי בבלוטה בבית השחי (בלוטה הזקיף) הוא לריפוי וצריך להיות אופטימי!