האם הרצפטין מתאים רק לher 2 חיובי??
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
* שים לב! הקובץ שצורף יעלה לאתר רק לאחר אישור מנהל הפורום.
לקריאה נוספת והעמקה
לימור היקרה שלום, אכן, בהרצפטין משתמשים לטיפול בחולות סרטן שד שהגידול שלהן נמצא חיובי לקולטן של החלבון HER-2 . הגן HER2/neu אחראי על קידוד קולטן (רצפטור) ספציפי שהוא חלבון המצוי בכל תא ומשפיע על קצב התחלקותו. הבעיה מתעוררת כאשר קיים "ביטוי יתר" (overexpression) שלו, כלומר הפעלת החלבון גורמת להפרת האיזון התאי, והתא מתנהג כתא סרטני ומתחלק ללא בקרה. מידע נוסף בנושא תוכלי למצוא בפרק המוקדש להרצפטין הנמצא באתר של "אחת מתשע" http://www.onein9.org.il/getfile.asp?file=herceptin.doc בברכה, אנה