פעילת יד אחרי כריתת שד
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום לפני 7 שנים עברתי כריתת שד כולל בלוטות. מאז אני נזהרת מלאמץ את היד שבצד הכריתה וכן נמנעת מזריקות או בדיקות דם באותה יד. עתה יש צורך להזריק קורטיזון לאגודל באותה יד. האם יכול להגרם לי נזק עקב ההזרקה? האם יש צורך להמשיך בזהירות הנ"ל לגבי היד ומדוע? בתודה מראש סימונה
למה צריכים להזריק לך קורטיזון לאצבע? יפה שאת נוקטת משנה זהירות ושואלת ובודקת האם מותר/אפשרי לבצע זאת ביד המנותחת. ממליצה לך להפנות את השאלה לפורום לימפדמה http://www.doctors.co.il/m/Doctors/a/Forums/xFF/List/xFI/1190
לסימונה שלום! עקרונית אין ביעה להזריק סטארוידים לאגודל במידה וזה הטיפול היעיל , אך באופן עקרוני כדאי לשמור על היד מעבודות פיזיות קשות או פצעיות .אים יש סמנים של בצקת או אסימטריה - כדאי להיתעייץ עם רופא - מטפל ולשקול פיזיאותרפיה. כעקרון גם בדיקות דם ואינפוזיות אם מתבצעות ע"י צוות מאומן לא גורמות לנזק. בברכה ד"ר בן צבי