ארומסין
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב , אישתי מטופלת בארומסין , ובמעקב צמוד , מה יעילותה של התרופה הנ"ל ? בתודה
ליניב היקר שלום, הארומזין נמנית על קבוצה של תרופות הורמונליות הנקראת "מעכבות ארומטז" (ארימידקס, פמרה, ארומזין), המורידות את כמות האסטרוגן בגוף האשה. מחקרים רבים נעשים כיום לבחינת יעילותן של תרופות אלו, ומשווים בינן לבין הטמוקסיפן, וכן בינן לבין עצמן. בין השאר, על פי תוצאות מחקר רחב היקף שהתפרסם במרץ 2004, טיפול בארומזין לאחר שתיים-שלוש שנות טיפול בטמוקסיפן נתגלה כיעיל יותר מאשר טיפול בטמוקסיפן בלבד למניעת השנות סרטן השד או הווצרות גרורות אצל נשים שחלו בעבר. המדובר בנשים לאחר גיל המעבר, שלגידול שלהן יש קולטני אסטרוגן חיוביים. במחקר נמצא כי הסיכון להשנות המחלה או להווצרות גרורות פחת ב-32% והסיכון לחלות בשד השני ירד בכמחצית. יחד עם זאת לא נצפו אחוזי השרדות גבוהים יותר הודות לשימוש בארומזין. תוכל לקרוא על מחקר זה ומחקרים אחרים בנושא בקישור: http://www.breastcancer.org/aromasin_research.html כמו כן, הפרק הבא באתר "אחת מתשע" מוקדש לארומזין ולדרך פעולתו: http://www.onein9.org.il/getfile.asp?file=aromasin.doc בברכה, צוות אחת מתשע