שאלה לדר' גפן- לגבי טמוקסיפן וארימדקס
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אני הובחנתי לפני כשנה עם גידול הרגיש ל 100% אסטרוגן. עם גרורות בחולות עמוד השדרה. הטיפול הראשוני היה - הקרנות לשחלות, ארימדקס, וארדיה. לאחר כ 10 חודשים של טיפול , גילו שאכן העצמות "התנקו" אך לעומתם התגלתה גרורה חדשה קטנה נוספת בבסיס הצואר . הרופאה וצוותה, החליפו לי לטמוקסיפן. האם באמת יתכן שמנגנון הטמוקסיפן יעבוד יותר טוב מארימדקס? למרות שארימדקס תרופה חדשנית יותר? תודה וברכת גמר חתיה טובה גלית
לגלית שלום- טמוקסיפן פועל במנגנון אחר לעומת ארימידקס לכן כאשר מופיעה גרורה תוד כדי מתן ארימידקס- אז יש להחליף לתרופה עם מנגנון אחר שהגידול עוד לא פיתח עמידות - וזאת טמוקסיפן. במקרים שנדרש תגובה מהירה, גרורת מרובות בריאה או כבד למשל, אז עוברים לכימותרפיה כי התגובה תהיה יותר מהירה. שבת שלום